"Usor sa deschizi, greu sa vinzi"

Un proprietar de magazine online (Cadouri Haioase, Cadouri de Lux si altele pe aceeasi nisa) isi spune pasul, spunand liber cifre si ce se afla in spatele afacerii.

Pe cadourihaioase.ro am intre 1.500 si 2.500 de vizitatori pe zi si cam 15-20 comenzi (procent de 1%). Cand am campanii, sau cand sunt sarbatori (paste, craciun, Valentine's Day, 1-8 martie, etc.) traficul creste la peste 3.000 de vizitatori si am chiar si 40-50 de comenzi pe zi (procent de 2%). Cine iti spune de un procent mai mare de 5% de cumparatori dintre vizitatori, te minte. Imi vin comenzi si telefonic sau pe messenger si vin cativa clienti pe zi din Bucuresti si la sediul firmei. Mai sunt si magazinele din provincie care vand produsele importate de noi si vand chiar mai bine decat magazinul virtual, acolo este baza.
Pe cadouri-lux, unde am intre 150 si 400 de vizitatori/zi, sunt zile integi in care nu vand nimic. Si in acest magazin s-au investit numai in publicitate mii de euro. Este in crestere, ceea ce ma bucura. Ma ajuta foarte mult la departamentul de obiecte promotionale, este ca un pliant pe care clientii nostri clasici il pot vedea oricand si isi pot alege produse.

Citeste restul.

Multumesc pentru pont, Razvan!


40 Raspunsuri la “"Usor sa deschizi, greu sa vinzi"”

  1. pe 23 Jul 2009 la 13:00 • CiteazaPermalink Florentin

    salut!
    ma baga si eu in seama putin: urmaresc de ceva vreme comertul on-line si acum chiar fac parte din el. sustin ceea ce ai scris mai sus, legat de treaba cu vizitatori==>clienti, este cat se poate de adevarata. ca sa te bazezi pe un magazin on-line acesta trebuie sa fie cunoscut foarte bine de cei care prefera netul. daca nu faci parte din magazinele foarte cunoscute trebuie musai sa fii magazin de nisa; aici te incadrezi tu. treaba asta cu magazinele de nisa merge bine in mod normal. din ce am citit/studiat/urmarit un magazin de acest gen are nevoie in general de o perioada de aproximativ 12-18 luni pana cand ajunge la notorietatea care sa-i permita sa se autofinanteze, si inca vreo 6-10 luni pana cand ajunge sa aduca bani celui care a investit. EU ITI DORESC MULT NOROC!
    legat de treaba cu publicitatea este evident ca pentru un magazin on-line publicitatea on-line este cea care aduce beneficiile imediate. problema este ca publicitatea on-line, dupa parerea mea nu este corect privita; adica publicitatea on-line pentru un magazin "nou" este buna atata timp cat este platita; imediat ce nu mai este platita nu mai apar nici vizitatori. in cazul acestor magazine "noi" publicitatea on-line ar trebui sa fie aleasa prin prisma a 2 situatii:
    1. vreau sa ma cunoasca lumea repede, sa ma tina minte, sa ajung un brand(putin cam mult spus, dar merge exprimarea); pentru acest caz te arunci peste tot pe unde iti permite buzunarul cu numele tau si cu descrierea produselor tale (gen: qwerty.ro – bijuterii, accesorii bla bla) si mare grija la pagina pe care o vede vizitatorul cand ajunge la tine in site – cand intra trebuie sa vada BOMBA.
    2. vreau sa vand ceva ca sa scot niste bani repde pentru ca am bagat multi bani in stocuri s in site samd. in cazul asta intri peste tot cu produse eventual exclusive, cu preturi de ramai tampit si le cumperi chiar ddaca nu ai ce sa faci cu ele pe moment dar le iei doar ca sa nu ratezi ocazia. problema la acest gen de campanie este ca vizitatorul iti vine "dedicat pe produs" si nu este musai sa te tine minte.

    pareri si pareri…
    spor!!!

  2. pe 23 Jul 2009 la 14:07 • CiteazaPermalink carco

    @ovidiu, nu-i asa ca ai stat pe plaja intre 12 si 16? (sau sa fie de la criza?)

  3. pe 23 Jul 2009 la 14:14 • CiteazaPermalink Ovidiu Lixandru

    Se ascunde ceva constructiv in mesaj sau doar insulti voalat?

  4. pe 23 Jul 2009 la 15:02 • CiteazaPermalink carco

    Pai nu-mi explic, chiar ti se pare relevant faptul ca pe un magazin care costa (cf. articolului) 3-400eur (chiar 1000!!!) nu comanda decat 1% dintre vizitatori? (stim bine ca numai design-ul poate costa (mult) mai mult)

    Sincer, tu ai cumpara ceva de pe cadourihaioase.ro (pe celelaltle nu le-am vazut)?
    Eu unul nu (si nu cred ca sunt singurul). Pot sa aiba in spate stocuri de miliarde, o armata de oameni, sa bage sute de mii de euro in publicitate, modul de prezentare mi se pare o jignire (mai bine vinzi din stoc de la furnizor cu mama pe post de consultant si tata pe post de sofer dar bagi bani intr-un site agreabil si utilizabil).

    P.S. Daca numim cadourihaioase.ro magazin online si dam cifrele din spate ca fiind relevante, atunci cum numim fungift? Si ce facem cu cifrele publicate de ei, le dam ca axiome?

    P.P.S. articolul asta seamana putin cu emsiunea de la TMC in care era prezentat ca antrepenor acel pusti ce "inventa" pagina de un milion de dolari.

  5. pe 23 Jul 2009 la 15:11 • CiteazaPermalink Ovidiu Lixandru

    Am cumparat de la ei un cadou acum un an si ceva, pentru o zi de nastere. Am vrut sa le vad si sediul, asa ca am ridicat produsul de-acolo. O curte si-o casa plina de produse. Tot ce a scris e pe bune, de aceea si articolul pe blog.
    Site-urile sunt extrem de urate, dar cat timp au produsele pe care tu le vrei, te descurci. Nici eBay-ul, nici Amazon-ul nu-s monumente de frumusete.

  6. pe 23 Jul 2009 la 15:16 • CiteazaPermalink Razvan Pop

    @carco, am vazut si eu emisiunea aia…teribil pustiul. :)

  7. pe 23 Jul 2009 la 16:06 • CiteazaPermalink Florentin

    @carco: ai dreptate intr-o oarecare privinta: aspectul site-ului lasa destul de tare de dorit. dar daca e sa ne gandim la a cumpara site-ul este ok. are poze destul de clare la toate produsele, produsele sunt impartite in destul de multe categorii astfel incat poti sa ajungi relativ repede acolo unde ai nevoie.
    daca site-ul ar incepe cu bara de butoane ar fi acceptabil, si daca pe langa asta ar scoate cele 3 paragrafe de text(sau cel putin mutate in subsolul paginii) ar fi aproape de bine.

    oricum sa stii ca chiar se poate face un site de vanzare on-line cu un buget sub 1000, in banii astia incluzand si design placut sa zicem. cu toate astea, sa nu uitati ca un site on-line nu reprezinta doar ce se vede pe www, ci si aplicatia din spate care modifica repede si bulk preturi, disponibilitate, care administreaza comenzile, care uploadeaza produsele samd care in aia 1000 euro nu o sa fie cine stie ce si o sa-ti rupi capul folosind-o. ca sa fie ceva cum trebuie, ca tot vorbim de cifre, va spun si eu una din surse destul de sigure – o aplicatie de gestionare a unui magazin on-line o poti cumpara cu vreo 3000euro si o poti dezvolta instantaneu pana la vreo 10000 ca sa faca minimul cat sa nu doara capul pe nimeni si sa nu se buseasca ceva pe acolo din greseala, eventual sa dea si cateva rapoarte. si astea sunt preturi de prin afara pe unde lumea stie sa ceara atat cat face, nu cat cred ei de cuviinta.
    dar, ideea de baza este ca chiar se poate face un site cu max 1000 euro si pe deasupra o sa mai arate si decent.
    spor!!!

  8. pe 23 Jul 2009 la 17:31 • CiteazaPermalink Dan

    Salut!
    Vorbiti de mii de euro pentru un shopping cart complet….
    De ce nu incercati http://www.romagazine.ro pentru 15-20 lunar?

  9. pe 23 Jul 2009 la 17:33 • CiteazaPermalink carco

    @Florentin, stiu f.bine ce poti face cu 1000eur (si ce e in spatele a ceea ce "se vede pe www"), intrebarea era daca cifrele raportate la un astfel de site sunt relevante sau nu pt. ecommerce-ul romanesc.

    P.S. sunt convins ca dm.ro a costat mai mult decat 1000 euro, chiar si asa e predispus la "sql injection" (cauta carco in logurile apache pt. a vedea pe unde e buba)

  10. pe 24 Jul 2009 la 12:00 • CiteazaPermalink curs valutar

    Daca tot a bagat "mii de euro" in publicitate, cred ca ar putea sa mai arda inca vreo 500 euro pentru un design profesionist. Si inca vreo 1500-2000 pt o solutie de shop profesionista, pt ca platforma curenta pare un oscommerce asamblat de un student intre 2 restante.

  11. pe 26 Jul 2009 la 14:46 • CiteazaPermalink Outfit

    eu am optat pentru software free, ma rog free de la Godaddy, nu inteleg de ce sa investesti sume enorme pentru niste shop-uri care de fapt copiaza doar solutiile existente

  12. pe 28 Jul 2009 la 11:45 • CiteazaPermalink jocuri

    Acum s-au si dus de rapa o multime de magazin din cauza crizei. Multa lumea vorba celui de mai sus e ca lumea se mai uita si la design. Spre exemplu emag nu cred ca are 15-20 de comenzi pe zi :) cred ca la ei e vorba de sute :) .

  13. pe 30 Jul 2009 la 18:20 • CiteazaPermalink Mircea Popescu

    Cam asta-i problema, e usor sa bagi milioane de euro in publicitate, cum e usor sa-i bagi in pamant, dar pietele pentru care te lupti pot foarte bine sa valoreze o mie de euro pe an.

  14. pe 31 Jul 2009 la 01:16 • CiteazaPermalink Trucuri

    Degeaba bagi bani in publicitate. Lumea nu mai cumpara pe vremurile astea. Parerea mea.

  15. pe 31 Jul 2009 la 08:53 • CiteazaPermalink Alina Mihaela Mircescu

    Momentan suntem in criza, lumea este oricum "lesinata" de credite, bancile nu mai stiu ce sa faca sa isi recupereze creantele, astfel nu se mai fac vanzari ca anul trecut. Poti sa bagi in publicitate o groaza de bani daca piata este la pamant rezultatul o sa fie dezamagitor.

  16. pe 31 Jul 2009 la 10:08 • CiteazaPermalink Ovidiu Lixandru

    @Trucuri: Din contra, publicitatea e vitala in timpul recesiunii.

  17. pe 31 Jul 2009 la 10:09 • CiteazaPermalink Catalin

    Mai conteaza si oferta de pe site. Ce fel de produse vindem si cui ne adresam. Nu poti sa vinzi aceleasi produse din super-market dar la preturi mai mari. Cum nici nu poti vinde orice pentru oricine. Daca ai niste produse doar ca sa ai baza de date plina si sa te poti lauda ca eu am "peste 11.000 de produse", poti sa bagi oricat in publicitate si sa ai 5000 de vizitatori pe zi ca tot nu vei vinde.

  18. pe 31 Jul 2009 la 10:57 • CiteazaPermalink daniel

    @jocuri si tu crezi ca emag are atatea comenzi datorita designului…sa fim seriosi :) in primul rand traficul emag nu poate fi comparat cu traficul altor magazine online (puteti sa va dati seama de asta si singuri. Spre ex: emag reprezinta 50% din piata, iar marketonline 25%…cu siguranta traficul emag este de 2 ori mai mare…rata de conversie este cam aceeasi). Iar despre numarul de comenzi al emag….ganditi-va doar la maximul pe care l-au avut ei…vanzari de 1 mil de euro intr-o singura zi.

    Cat despre platformele disponibile pe piata…cred ca http://buyos.ro/ se apropie cel mai mult de adevar…adica de o solutie e-commerce in adevaratul sens al cuvantului.

  19. pe 31 Jul 2009 la 13:05 • CiteazaPermalink Catalin

    @daniel tu chiar ai crezut cifrele acelea. Ele erau fizic cam imposibil de atins. Daca nu ma insel au declarat peste 6000 de comezi, care nu au cum sa fie procesate si pregatite de livrare, fizic, intr-o singura zi. Nu neg faptul ca emag are o cota f mare de piata si faptul ca au, probabil, cele mai multe comenzi, dar trebuie sa si recunoastem ca stau cel mai bine la PR. Iar acea zi asta a fost, PR.

  20. pe 31 Jul 2009 la 14:38 • CiteazaPermalink gogu

    marketonline 25% …aaaaalllloooooooo…..wake up…cred ca cam atat mai are acum emag din piata..

    - adevaru ca daca nu ai bani de unde sa bagi.. nu e bine sa bagi :) , oricum nu castigi cota de piata cu 1 mie de euro..nici cu 10…poate de la 100 incolo sa miste ceva..

  21. pe 31 Jul 2009 la 16:27 • CiteazaPermalink Florentin

    @gogu: de fapt cifra corecta este undeva in jur de 50-60k euro ca sa castigi ceva.

  22. pe 04 Aug 2009 la 22:14 • CiteazaPermalink ayurveda

    Catalin a scris:

    @daniel tu chiar ai crezut cifrele acelea. Ele erau fizic cam imposibil de atins. Daca nu ma insel au declarat peste 6000 de comezi, care nu au cum sa fie procesate si pregatite de livrare, fizic, intr-o singura zi. Nu neg faptul ca emag are o cota f mare de piata si faptul ca au, probabil, cele mai multe comenzi, dar trebuie sa si recunoastem ca stau cel mai bine la PR. Iar acea zi asta a fost, PR.

    cand cei de buyos.ro or a stie sa oferteze corect fara vrajeli stupide , poate o fi o varianta de shop online
    pana atunci mai au mult de invatat

  23. pe 05 Aug 2009 la 01:18 • CiteazaPermalink hans

    eu m-am dus direct pe "flagship" … cadouri de lux…unde gasesti numai aberatii . ca si test, mergeti la parfumuri – la barbati 3 afiseaza ca poza o chestie gen OTV "indisponibil" in dreapta … al 4lea parfum ( care clar nu e de lux ) este daca dati click … "nu e pe stoc" . am zis ca am avut eu ghinion, m-am dus la femei … ceva similar :)

    am iesit de pe site-ul respectiv cu replica in minte "daca clientul vine sa cumpere produse de lux, aveti grija sa nu se trezeasca cu jucarii" (citare din memorie, aproximativa )…si surpriza, pe cadouri de lux aveam ditamai bannerul spre… niste suzete lanterne si alte maruntisuri "haioase"

    deci site-urile respective cred ca sunt proiecte scolare de liceu … un student face chestiile alea mult mai bine, ..sau o fi un student intre 2 restante dupa o noapte nedormita

    review-ul asta a fost gratuit, urmatorul il fac la pretul din piata

    calificativ – mizerabil grupul de site-uri

  24. pe 06 Aug 2009 la 19:44 • CiteazaPermalink masini second hand

    din punctul meu de vedere…romanii sunt putini cei care au incredere in magazinele online…iar ca incepator de bussines in ale online-ului romanesc, e-commerce si alte chestii de genul… putini sunt cei care reusesc daca nu au un buget nelimitat.

  25. pe 07 Aug 2009 la 11:52 • CiteazaPermalink Florentin

    in cazul in care iti vei propune sa ai un buget nelimitat 90% ai sanse sa o dai in bara. treaba se face cu un buget clar pe care sa il imparti asa cum crezi tu ca e bine, eventual ce crezi tu ca e bine sa fie si folositor. numai in momentul in care te apropii de finalul bugetului te uiti si analizeti minutios ce ai reusit sa scoti si iti vei da seama daca mai trebuie suplimentat, sau doar asteptat.

  26. pe 08 Aug 2009 la 20:18 • CiteazaPermalink BijuteriiANIA

    Eu nu sunt de acord ca nu se cumpara pentru ca e criza, si noi suntem un magazin online care avem produse de la cativa zeci de ron pana la cateva mii si vindem din toate categoriile. Important e sa existe respect, flexibilitate, un contact permanent cu clientul si stocuri actualizate. Investim in concursuri apropo de publicitate si conversia e suficienta. Asa ca aceasta criza invocata de unii si de altii fata de anul trecut la noi in date nu se materializeaza.

  27. pe 09 Aug 2009 la 14:50 • CiteazaPermalink NSCmall.ro

    @BijuteriiANIA: sunt de acord cu tine! Atat timp cat demonstrezi clientilor tai seriozitate, promptitudine si corectitudine, vanzarile vin singure.
    Publicitatea te ajuta sa cresti ca si numar de vizite, dar s-ar putea ca rata de conversie sa fie de 0,0000x% daca produsele nu sunt interesante sau cat de cat competitive.

  28. pe 10 Aug 2009 la 03:10 • CiteazaPermalink jocuri

    Am citit comentariile si vreau sa adaug ceva… Omul are 100% dreptate, si se vede si din comentariile voastre, romanul e un fitos cu burta goala. Ii e rusine sa zica frumos ca n-are bani, si incepe ca nu-i place site-ul, ca nu sunt destule produse, ca operatorul are vocea ragusita, ca vrea sa comande azi si sa-i vina produsele ieri.

    Aspectul site-ului este unul perfect ok (este un aspect de osc). Oare exista si un standard de frumusete la un magazin online? Daca avea butoane care se invarteau de 3 ori si sa dadeau peste cap iti placea mai mult?

    Plus ca nu e magazin online care sa castige (foarte mult) in perioada asta. Dar e vina totala a celor care au facut magazinele, pentru ca au devenit clientii rasfatati. Acum nu le mai convine ca omul da comanda la ora 11:00 si ii ajunge produsul la ora 18:00. Dar cand se urca in autobuz langa muncitorii transpirati, mergea 20 statii, schimba 2 tramvaie si facea o zi pe drum sa-si cumpere un amarat de hdd era ok?

    O vorba clasica pentru clientul roman de online "Prostul nu e prost destul până nu e şi fudul"

  29. pe 10 Aug 2009 la 17:56 • CiteazaPermalink ayurveda

    mare dreptate are jocuri

    de ce sa platesc transportul care la orice magazin nu depaseste 15 lei cand pot sa pierd 2 ore in trafic ca doar acasa comod la tv sau pc in fata nu este bine sa stai

  30. pe 10 Aug 2009 la 18:55 • CiteazaPermalink jocuri

    si ce e mai interesant , ca probabil si transportul il platesti 2-3 lei (transport in comun) , 5-10 lei (masina). Plus ca preturiile online sunt si mai mici, deoarece la foarte multe magazine online, nu exista chirie pt spatiu.

  31. pe 11 Aug 2009 la 20:10 • CiteazaPermalink Cosmetice

    De multe ori se merita sa-ti cumperi online:) pe langa preturi mai mici mai prinzi si niste super oferte:) cateodata, recunosc:D

  32. pe 13 Aug 2009 la 13:14 • CiteazaPermalink Georgiana

    E mult mai important sa fii relevant intr-un domeniu, nu neaparat sa ai un PR ridicat.

  33. pe 13 Aug 2009 la 13:32 • CiteazaPermalink Invisible

    Nu conteaza asa mult bugetul, conteaza ideile si capacitatea de munca. Eu am facut in urma cu ceva timp un site in care nu am investit nimic, nici macar domeniu nu aveam, era cu hosting gratuit. Dar am muncit mult,si ca promovare si design si cercetare. A mers o vreme, pana m-am plictisit si am refuzat comenzile pentru ca nu aveam timp sa le onorez si nu faceam mai mutl de 200, 300 euro/luna profit, era pentru prestari servicii.

  34. pe 18 Aug 2009 la 13:51 • CiteazaPermalink mutari

    In ceea ce priveste e-commerce vei gasi niste scoruri in Romania de nu-ti vine sa crezi. Eu unul merg pe variante free si le modific sa fie asa cum vreau (ce-i drept sunt programator dar in cazul in care nu sti bine programare poti oricand angaja unul pentru mult mai putin).

  35. pe 21 Aug 2009 la 11:44 • CiteazaPermalink gogu

    http://storage0.dms.mpinteract.....age-15.jpg

  36. pe 22 Aug 2009 la 12:08 • CiteazaPermalink Jocuri gratis free

    Daca vrei sa investesti in promovare NU INVESTI DECAT LA UN SEO-IST el stie cum sa iti urce site-ul in cautari sau sa t-il promoveze…

  37. pe 22 Aug 2009 la 12:09 • CiteazaPermalink Muzica Noua

    Eu incerc sa imi optimizez site-ul de 3 luni de zile :) e mult de munca ;)

  38. pe 22 Aug 2009 la 12:12 • CiteazaPermalink Pgl Constanta

    da ..incearca sa promovezi site-ul de unul singur :)

  39. pe 29 Aug 2009 la 23:37 • CiteazaPermalink Pizza Constanta

    Parerea mea e ca trebuie sa incerci pana iti iese, un ROI de 5% ar fi f buna, dupa parerea mea.

  40. pe 12 Sep 2009 la 08:31 • CiteazaPermalink Marius

    Ma bag si eu in seama intrucat am ceva experienta dobandita la Dream Webdesign in ceea ce priveste marketingul online si promovarea unui site.
    Procentajul de 1% din vizitatori transformati in clienti mi se pare totusi mic, si asta arata ca promovarea si marketingul nu au fost facute cum trebuie. Am analizat putin primul site (cadouri haioase) si am observat mai multe chestii care intaresc afirmatia mea:
    1. Rata de bounce de aprox. 50% coroborata cu durata vizitei sub o secunda de aprox. 50%. Este o rata buna, insa asta inseamna ca din cei 1000 vizitatori / zi, jumatate parasesc pagina in prima secunda (probabil ca au ajuns pe site din greseala).
    2. Pornind de la 1 am vrut sa vad de unde iti vine traficul si se pare ca 30% iti vine din linkuri referal si restul vine din link direct (probabil din campanii email, linkuri trimise pe messenger, social media, etc). M-ar fi interesat sa stiu cati intra pe site avand ca referal Google. Pe viitor poti incerca sa maresti nr. de astfel de vizitatori, pentru ca doar acestia se transforma in clienti. Restul doar genereaza trafic. Si din acestia doar 20% devin clienti.

    Fa singur calculele: ce ar insemna ca in loc de 40-60 de vizitatori care vin din google sa ai 400-600.

Trackback URI | RSS Comentarii

Comenteaza acest articol